Club
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szavazás
Milyennek tartjátok az oldalt?

szar
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Szavazás
Mi a vélemyényetek a Piaggio-ról?

Egy nagy szar
Tök jó motorokat gyárt
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Helló
Köszöntelek benneteket az oldalamon! Regisztráljatok! Gyertek minnél többen! Hirdessétek az oldalt! Ha van valami tippetek akkor írjátok meg a vendégkönyvbe!
 
Érdekes
Érdekes : Találtam

Találtam

xdomx  2006.05.30. 18:46

Suzuki GSX-R 600 és 750 k6

 

Egyszerre mindkét motort elhoztam a Full Gas-tól, mert így élesben ki tudtam próbálni a kettő közötti különbséget. Modellünk és hátsóülés-tesztelőnk ezúttal Semmi-Kis Tünde, a tavalyi Miss Universe nyertese volt, aki egyébként nem semmi, ahogy motorozik! Na de a cikk főszereplői a [motorinfo.hu]-n természete- sen csak a motorok lehetnek.

1984-ben jelent meg az első GSXR. Azóta számos változtatáson esett át, de a hagyományokhoz most tért vissza a Suzuki igazán. Értem ezt azon, hogy az új GSXR 750 furat-löket méretei megegyeznek az "ős" méreteivel. Csak ez most 50 százalékkal erősebb, mint 22 évvel ezelőtti testvére, vagy inkább apukája. És itt az új 600-as is, ami szinte semmiben sem különbözik a nagyobb testvérétől, csak a lökettérfogatban és néhány apróságban.

A Suzuki nagyon ragaszkodik ehhez a háromnegyed literes kategóriához, amit meg is tudok érteni. Egy egészséges középutat jelent a 600-as és az 1000-es motorok között. Látatlanba a 750-esre fogadtam, hogy jobban fog tetszeni, és ez be is igazolódott. De ennyit előzetesen, a többit alább részletesen.

Külső

Merőben új külsővel rukkolt elő a Suzuki erre az évre. Hasonlítanak ezek az ezres bátyhoz, de mégsem annyira, hogy kiköpött hasonlóságról beszélhessünk, mint az ikertestvérek esetében. A jó dolgokat mindenképpen átvették, és még jobbá tették. A légellenállás az új idomzatnak köszönhetően 5 %-kal csökkent. Minden kisebb lett. Nekem tetszik ez a design, csak egy kicsit a hátulját hoztam volna magasabbra. Egyébként el lehet rajta férni magasabb pilótáknak is, de inkább a rövidebb lábúak vannak rajta előnyben, az alacsony ülésmagasság miatt. Az alacsony plexi 150 körül már kívánja, hogy jól ráhasaljunk a tankra, mert efölött elkezdi rázni a szél az ember fejét.

A kipufogó blokk alá rejtésével a légellenálláson, a tömegközpontosításon és a hangon is egy csapásra javítottak a tervezők.

Menet közben gyönyörű hangokat lehet alulról hallani, akkor van csak baj vele, ha lopakodni szeretnél éjszaka egy sötét kis utcában. A GSXR kupás motorokon sokkal magasabb plexi van, ami nekem sokkal jobban tetszik! És a kipufogó is még jobb muzsikát nyom alulról menet közben, ami pályára elengedhetetlen, de utcára inkább hagynám az eredeti dobot, ami ráadásul nem is csúnya.

A színekben is van némi különbség, nekem a kék fehér jön be a legjobban, ez a bordó-fekete nem annyira látványos, és egy kicsit már be is volt mattulva a lakk rajta, amit mosások után polírozni kéne, hogy fényes maradjon. De Tündinek ez a bordó tetszett jobban.

Végre ezen is a tükrökbe rakták az indexet, amit egy mozdulattal be lehet hajtani, hegy szűk kapun kell betolni a motort. Nagyon jó ötlet, én kötelezővé tenném minden motorra. Az más kérdés, hogy egy kicsit rövidre sikerült a tükör szára, mert pont csak a vállamat láttam benne, ha hátra akartam nézni. A tartó csavarokat azért valamivel eltakarhatták volna a fejidomon belül, legalább egy fekete műanyagot húzhattak volna rájuk!

Pozitív, hogy a hátsó ülés alatt hagytak egy kis helyet a pénztárcának és az iratoknak, és, hogy gyárilag jár hozzá egyszemélyesítő púp is a hátsó ülés helyére.

Motor és váltó

A súlycsökkentés elsődleges szempont volt a motor áttervezésénél. Egy kilót sikerült lefaragni a 600-as blokk súlyából. Csúszókuplunggal, titánszelepekkel, áttervezett hengerfejjel és új váltóval kerül forgalomba mindkét K6-os modell.

Pöccintésre indul mindkét erőforrás hidegen és melegen is. A 750-es kipukkantójából férfiasabb hangok törnek elő, de a kicsi sem panaszkodhat ilyen szempontból. Bocs, hogy megint a hangjánál tartok, de tényleg nagyon jó.

A 750-essel hatodik sebességfokozatban 70-től lehet élvezetesen gyorsítani, amíg a 600-as ezt 90 km/h-tól teszi. Na ez nem azt jelenti, hogy letépi a szél az ember fejét, de közlekedni már így lehet vele. Nagy csodák 10.000-es fordulatszám felett történnek a 600-ason és 9000-nél indul meg a háromnegyed literes masina. Ezután szedi a lábát mindkettő rendesen. Ezt a hungaroringi GSXR kupán is lehetett már érezni, pedig ott légbeömlő nélkül mentünk. Én nagyon meg voltam elégedve a 2.04 alatti legjobb köridőmmel egy olyan 600-as motorral, amivel még sohasem mentem előtte.

Végsebességet ne kérdezzétek, nem szoktam megfigyelni. Nagyon kevés hely van rá, ezért ha nem kell, ezért nem kockáztatok. Azt tudom, hogy a 600-as órája már mutatott 250-et, de ment volna még bőven. 

Váz és futómű

Ezt is teljesen újratervezték. A súlycsökkentés itt is elsődleges szempont volt, de főleg a vezethetőségre fektettek kellő hangsúlyt. Ez azt eredményezte, hogy mindkettő játszi könnyedséggel vezethető. Talán az összes motor közül, amikkel eddig dolgom volt a [motorinfo.hu] három éve alatt, ezeket a legkönnyebb döntögetni.

A régi 43 mm-es első teleszkóp most 2 mm-el karcsúbb lett, de ezzel a rugózat- lan tömeget és a súrlódását akarták csökkenteni. Pozitív eredményt értek el vele, és azzal is jobb tették, hogy a nyomófokozat csillapításán már gyors és lassú állítási lehetőség is van. Ez szintén pályán jött nagyon jól nekem, utcára érdemes a gyári beállításokat meghagyni.

A hátsó rugóstag is fogyókúrán esett át, de úgy, hogy a rugóút nem változott. Legfontosabb mégis az, hogy a lengővillát meghosszabbították és közelebb került a forgáspontja a tömegközépponthoz. A tengelytáv maradt 1.400 mm.

Fék

A legjobb része a a K6-osoknak! Határozott nyomáspont és hihetetlen lassulás jellemzi a már 310 mm-es tárcsákba harapó Tokico cuccot. Utcán és pályán is kifogástalanul működik! Versenykörülmények között is csak az okozott meglepetést, hogy bizony nagyon fog. Amikor rámarkoltam a fékkarra ott és olyan erővel, ahol eddig megszoktam fél métert emelkedett a motor hátulja. Gumifékcsővel jön gyárilag a GSXR, de ezek valamiért nem fáradtak el még 10 kör után sem. A betét minősége is hibátlan! Bánjatok vele óvatosan a poros utcákon!

Utascipelés

„Sportmotor mivoltához képest, elég kényelmes, a vastag szivacsú hátsó ülésének köszönhetően jobban ki lehet bírni hátul, mint a konkurencia gépein. A lábakat egy kissé magasra kell húzni, de az lenne a furcsa, hogy ha ez nem így lenne.” Mondta Tündi.

Összehasonlítás

Vezethetőségben mindkét motor ugyanolyan jól vizsgázott. Könnyű, pontos irányíthatóság jellemzi mindkettőt. Természetesen a 750-essel nagyobb élmény gyorsítani a nagy nyomaték miatt, de a kicsivel is el lehet boldogulni. A kicsit erősen rángatni kell, hogy felvegye az első kereket, a 750-es gázra egykerekezik egyes fokozatban, de kettesben ebből a szempontból, már ez is kis bíztatásra szorul.

Összegzés

Utcára és pályára is jó választásnak tűnik mindkettő. Én a 750-est választanám, mert már megszoktam az erős motorokat, de a 600 is éppen elég egy utcai motorosnak. Még azt sem lehet kimotorozni utcai körülmények között. Ha meg pályázásra adnád a fejed, akkor ott meg úgyis a hibátlan futómű fog elkápráz- tatni. Ez tényleg oda megy, ahová kéred. A Bridgestone BT14-es gumik is jók utcára, de pályára mindenféleképpen válasszatok egy puhább versenykeveréket!

Benkő Zsolt

Dainese a Karasnából.

Berik a Superzone-ból. Duna Plaza, első emelet

 
Irj!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Óra
 
Szavazás
Mit válsztanál inkább?

Aprillia rs 50
Gilera runner 50
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Minden ami zene
 
Szavazás
Milyen a hangulatod?

Rossz
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Moto GP
Következő futam: 2007. április 23. Isztambul, Törökország
 
F1

Következő futam: 2007. május 13., Spanyolország, Barcelona

1. Fernando Alonso 22p
2. Kimi Räikkönen 22p
3. Lewis Hamilton 22p
4. Felipe Massa 17p
5. Nick Heidfeld 15p
6. Giancarlo Fisichella 8p
7. Jarno Trulli 4p
8. Robert Kubica 3p

McLaren-Mercedes 44p
Ferrari 39p
BMW-Sauber 18p

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?