Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Vespa történelem |
xdomx |
2006.10.09. 13:51 |
A városi közlekedés legeredetibb formája
A Vespa nem egyszerűen robogóként írta be magát a történelembe, hanem mint mítosz, életmód és önkifejezési eszköz. A Vespa az évtizedek során mindig is képes volt a saját korának a kultúráját tolmácsolni és kifejezni. Erőssége mindig a korszerűség volt, hogy magába tudta gyűjteni a társadalmi változásokat valamint az új irányzatokat, és azokat a mobilitás kifejezésére fordította. A Vespa születése óta egy üzenet, a korszerűség jele. És ma ez a modernség a városhoz kapcsolódik. Nem véletlen, hogy akik ma Vespa robogót választanak, a nagyvárosi kultúrában élnek, azokat a helyeket és tevékenységeket keresik és próbálják ki, amelyeket a nagyváros kínál. Aktualitása teszi "élő" legendává, jobban mondva kultusz tárggyá a Vespát. Olyan tárggyá, amellyel könnyű összhangba kerülni, amelyen keresztül kifejezhető a saját személyiségünk kortalan stílusának köszönhetően, amely bár folyamatosan változtatja a külsejét, sohasem tagadja meg önmagát.
A Vespa informális, elérhető, feltűnő és kimeríthetetlen életörömet fejez ki, üzenete csalogató, részvételre csábít, az állandó megújulásról és a kifejezés szabadságáról szól.
|
Gilera történelem |
xdomx |
2006.10.09. 13:50 |
A Gilera története a múlt század elejére nyúlik vissza. Az első motorkerékpár, amely ezt a nevet viselte a VT 317-es volt, amely 1909-ben gurult ki Giuseppe Gilera műhelyéből. Az első Világháború utáni években a cég nagy teljesítményű versenygépeket épített, melyek remek eredményeket értek el a nemzetközi motorversenyeken. A harmincas évek közepétől elkezdődött a membránvezérelt hajtóművek gyártása. Ilyet kapott pl. a 'Quattro Bulloni 500' és a 'Otto Bulloni' is.
|
Piaggio történelem |
xdomx |
2006.10.09. 13:48 |
1884-1965
A Piaggio céget 1884-ben a mindössze 20 éves Rinaldo Piaggio alapította, aki apja asztalosműhelyét gőzmeghajtású fűrészteleppé alakította, amely a luxus tengerjáró hajók berendezéseihez szállított első osztályú faanyagot. Ezek után a tevékenységi kör a vasúti kerekek készítésével, majd az első világháború alatt motoros hajók, később pedig repülőgépmotorok és helikopterpropellerek gyártásával bővült.
Az 1920 években már Pisa, Sestri és Finale Marina városokban üzemmel rendelkező cég tovább terjeszkedik a Pontedera-i gyár megvásárlásával és immár saját szabadalom alapján indul be a motor és repülőgép gyártás. Közben a vasúti szektorban továbbra is töretlen sikereket elérő céghez csatlakozik Rinaldo két fia, Armando és Enrico Piaggio, akik később apjuk halála után átveszik a cég vezetését.
|
Robogó töri |
xdomx |
2006.10.09. 07:03 |
A robogó születése azokra az időkre esik, amikor mindenkit megragadott a géppel való utazás lehetősége. 1900 körül már adottak voltak a technikai feltételek egy főleg városi forgalomban használatos, takarékos és viszonylag kényelmes jármű megépítésére, de az első robogószerű szerkezetek zajosak voltak és gyengék.
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|