Club
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szavazás
Milyennek tartjátok az oldalt?

szar
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Szavazás
Mi a vélemyényetek a Piaggio-ról?

Egy nagy szar
Tök jó motorokat gyárt
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Helló
Köszöntelek benneteket az oldalamon! Regisztráljatok! Gyertek minnél többen! Hirdessétek az oldalt! Ha van valami tippetek akkor írjátok meg a vendégkönyvbe!
 
Érdekes
Érdekes : NRG

NRG

xdomx  2006.05.30. 18:56

Az NRG a Piaggio legsportosabb motorja

NRGikus
Amíg a Runner tervezésekor a márkára jellemző, mindenek fölé helyezett sportosság volt a mérnökök célja, addig az NRG-t megpróbálták jobban hozzá szelídíteni a Piaggioktól inkább elvárt, könnyű, mindennapi használathoz. A vázból például hiányzik a középen végigfutó merevítés, így a teljesen sík taposódeszkán keresztül sokkal könnyebb a le- és felszállás, s ebben az esetben nem kell nélkülöznünk a nyereg elé költöztetett szatyorkampót sem. A szélesebb, de meglehetősen lábujjhegyen ácsorgós magasságú ülés alatti csomagtartóban kényelmesen elhelyezhető bármely bukósisak, annak ellenére, hogy a tervezőknek az olaj- és üzemanyag töltőnyíláson kívül még az akkumulátort is sikerült ide kényszeríteniük. A törvényi szigor ellenére, hátulra felmerészkedő utast kihajtható lábtartó várja, a féklámpával kiegészített kapaszkodó pedig nemcsak az ő biztonságát szolgálja, de jól jön sztenderre emeléskor is Az alapfelszerelés részét képezi a piros hátlap előtt táncoló, 12 ezerig skálázott fordulatszámmérő, s az analóg vízhőfok és üzemanyagszint-jelző de időóra híján kénytelenek vagyunk beérni a napi kilométerszámláló nyújtotta lehetőségekkel. Az alvó oroszlánra nem csak a 80 km/órás sebességet mutató, aluminiumkeretes sebességmérő hívja fel a figyelmünket, de valamit már sejteni enged a két ellipszoid, lencsés fényszóró által közrefogott, pajzs alakú légbeömlőnyílás is. A közvetlenül mögé, magasra helyezett vízhűtőn átvergődő levegőrészecskék, pedig a két oldalra vágott, nyitott ablakokon keresztül hagyják el a járművet, megóvva ezzel a megoldással a kényes alkatrészt az első kerék által felvert sártól.

NRGiaforrás
Bizony érdemes is vigyázni az erőforrás minden részletére, hiszen az NRG-ben a 2002-ben szériaéretté váló 50 cm3-es, vízhűtéses PURE JET (Piaggio Ultralow emission Research Engine) szív dobog, ez, pedig a kétütemű technikának a ma létező csúcsát jelenti. A közvetlen befecskendezéssel ugyanis sikerült ötvözni a kétüteműekre jellemző agilitást és nyomatékosságot, a négyüteműek csendes, tiszta és takarékos működésével, miközben a gyár állítás szerint az üzemanyagfogyasztás50, az olajfogyasztás 40, a káros-anyagkibocsátás, pedig 80 százalékkal csökkent, természetesen teljesítve az Euro 2-es környezetvédelmi dogmákat. Ezt úgy érték el, hogy a benzint nem a forgattyús-házba porlasztják a levegőhöz és a kenőolajhoz, hanem közvetlenül az égéstérbe fecskendezik egy elektronikusan vezérelt injektor segítségével.
Pontosan ezért, indítás előtt meg kell várni, amíg a tápszivattyú "megnyomja" benzinnel a befecskendező rendszert, de a néhány másodperces várakozás mindenképpen megéri, mert ami utána következik, az már maga az elmélet. Csendes, vibrációmentes alapjárat, a kétüteműekre jellemző füstölés nélkül már a bemelegítés alatt is. A gázra spontán reagál a motor, a kuplung viszont kéreti magát egy kicsit, és csak 4000-es fordulatnál hajlandó megmozdítani alattunk a gépet, igaz ekkor lökésszerűen. Már éppen kezdjük elhinni a 90 km/h-s végsebességről szóló pletykákat, amikor a gyári leszabályozás 9000-nél gátat szab a száguldozásnak, de ekkor a megengedett 40 km/órás tempóhoz képest, már jócskán a jogosítványvesztő (150 %) sebességtartományban közlekedünk. A gyorsulás dinamikája egy nagyobb lökettérfogatú aggregátot feltételez, annak ellenére, hogy egy nullkilométeres, bejáratós motoron ülünk. A Gileraéval megegyező, rendkívül kemény, sportos futómű minden körülmények között képes megfelelni az erőforrás által támasztott követelményeknek, bár a hazai útviszonyok néha még a 13 collosra növelt kerekeket is próbára teszik. Az elől-hátul Brembo alkatrészekből felépített tárcsafékekről viszont csak a dicséret szavaival élhetünk, és kifejezetten sajnálhatjuk, hogy a tetemes motorfékhatás miatt csak ritkán kell használnunk őket.

NRGiatakarékos
A fejlett technika áldásait nem csak az úton, hanem a benzinkúton és a szervizben is élvezhetjük. A gyári adatok szerinti 2 literes fogyasztás, a 7 literes tanknak köszönhetően 350 km folyamatos haladást, a mérsékelt olaj-fogyasztás, pedig 3000 km utántöltés nélküli élvezetet engedélyez. A megbízhatóbb működés jutalma, hogy a szervizperiódus is 5000 km-re növekedett.
S hogy a Piaggio igazán takarékoskodjon az NRGiánkkal, most ezt a forradalmian újnak számító technikát félmillió forint alatti, akciós áron megkaphatjuk a Miskolci Píaggio Centrumban!

 
Irj!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Óra
 
Szavazás
Mit válsztanál inkább?

Aprillia rs 50
Gilera runner 50
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Minden ami zene
 
Szavazás
Milyen a hangulatod?

Rossz
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Moto GP
Következő futam: 2007. április 23. Isztambul, Törökország
 
F1

Következő futam: 2007. május 13., Spanyolország, Barcelona

1. Fernando Alonso 22p
2. Kimi Räikkönen 22p
3. Lewis Hamilton 22p
4. Felipe Massa 17p
5. Nick Heidfeld 15p
6. Giancarlo Fisichella 8p
7. Jarno Trulli 4p
8. Robert Kubica 3p

McLaren-Mercedes 44p
Ferrari 39p
BMW-Sauber 18p

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?