TZR története
xdomx 2006.06.16. 09:11
A harmadik japán 250-est 1986-ban kezdték el gyártani, az RD/RZ utódja a “2MA” kódjelzést kapta. Iker hengeres volt, a formái szögletesek, a felnijei keskenyek, viszont a váza már Deltabox-os volt. 28mm-es karburátorral gyártották. 144 kilót nyomott. Nem volt valami biztonságos vele a megállás, mivel elõl csak egy féktárcsa díszelgett. 1988-89-ben pedig a 2XV kódjelet kapta, de a motor nem nagyon változott. Japánban 1KT kódon futott 1985-1988-ig és SP változat is volt belõle.
Az igazi modellváltás 1989-ben következett be, az új TZR-nek a kódja „3MA” lett. Ez is iker hengeres volt, viszont fordítottan (Reverse Cylinder): elõl a karburátor és hátul, az ülés alatt megbújva a kipufogó. Szélesebb felniket, fordított teleszkópot és egy trükkös hátsó villát kapott. A súlyából is veszített egy kicsit. Az ’89-es 3MA (mk1) karburátor és motor problémákkal küszködött. 1990-1991 között gyártották a kijavított 3MA-at (mk2). Alapja a speciál Yamaha TZ 250 U modell. Stabilabb Deltaboxos váz, fordított teleszkóp, javított karburátorok és olajozás jellemezte. Az 500-as blokkok egyik kedvenc befogadó váza. Elég jó a hangja (de melyik 2ütemûnek nem az (: ) és sok alkatrész passzol bele a verseny TZ-bõl. 18”-os hátsó kerék. A folytás a kilométerórán keresztül mûködik: megszakítja a gyújtást 180 km/h körül. Az SP modellt külföldön F3-asnak is szokták hívni. Ezenkívül ami segíthet az azonosításban, az a hátsó villa (a '89-es modellnél van egy kis közép merevítés) és az elsõ fékolajtartály (a '89-es modellnek fémbõl van).
1991-ben jött ki az utolsó modell, a TZR 250 R (kódja „3XV”). Ez a kor igényeinek megfelelõen már V2-es volt, sõt a felnit is lecserélte a Yamaha 17”-osra. Egyetlen nagy hátránya az elõzõ modellekkel szemben, hogy nagyon nehéz és költséges kiszedni belõle a folytást. Az SP változatnak már állítható futómûvei voltak és nagyobb karburátorai: 36mm (a speciál 250-esnek 38-as van!!!), a kompressziója is magasabb egy kicsivel. Az „R” modellt továbbra is csak 28-assal gyártották. 1991-1992 között mechanikus olajpumpával, majd utána elektronikus olajpumpával gyártották. 1995 volt az utolsó év a TZR számára.
|