Club
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szavazás
Milyennek tartjátok az oldalt?

szar
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Szavazás
Mi a vélemyényetek a Piaggio-ról?

Egy nagy szar
Tök jó motorokat gyárt
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Helló
Köszöntelek benneteket az oldalamon! Regisztráljatok! Gyertek minnél többen! Hirdessétek az oldalt! Ha van valami tippetek akkor írjátok meg a vendégkönyvbe!
 
Érdekes
Érdekes : Amerikai Ninja

Amerikai Ninja

xdomx  2006.12.17. 10:20

Egyre több amerikai autó, Harley és az ottani piacra gyártott japán jármű kerül az országba. Sokan vásárolnak ilyen forrásból a kedvező ár és az egyediség miatt. Tesztünk alanya is innen származik, le sem lehetne tagadni az amerikai átépítés nyomait. Stílusa egyedi, de formailag megőrizte a Kawasaki leggyorsabb modelljének vonásait, sőt egy lapáttal rá is tesz.


A Kawasaki ZX-12R a motorpiacon kapható egyik legerősebb és leggyorsabb kétkerekű. Műszaki adatai lenyűgözőek. 178 LE, végsebessége a 298 km/h. Utóbbi szabályzásra lett ítélve, ami a motorkerékpár gyártók között született egyezmény eredménye, mely kimondja, hogy nem készítenek 300 km/h-nál nagyobb sebességre képes szériagyártású motorkerékpárt. A 2002-es modellfrissítés végterméke a jelenlegi forma és tartalom. Kicsit megzabolázták a harcost, de így is rengeteg tartaléka maradt.

A markáns - formájára utalva, Amerikában csak légynek becézett, - fejidom a két különálló lámpával, tükreivel és az alján elhelyezkedő, hatalmas légbeömlővel jellegzetes eleme a ZX-12R-nek. Szolid túrákra is gondolt a gyártó, így a csomagok rögzítésére alkalmas akasztó szemeket találhatunk a hátsó ülés két oldalán. Az utasülést levéve, - kategóriájához képest - hatalmas rekeszt találunk, ahol jól elférnek a kötelező dolgok, mint pl. az egészségügyi csomag.

Üzemanyag tankjának nagy része az ülés alá került az alacsonyabb súlypont végett, illetve, hogy a légszűrőház elegendő helyet kapjon. Az alumínium váz mellett a motorblokk is tartó szerepet lát el. A kormánynyak mögött hatalmas alumínium tömb helyezkedik el, mely a motorblokk felett nyúlik hátra karcsúságot biztosítva a motornak és nagy merevséget a futóműnek. Elöl fordított teleszkópvillát találunk. Az első és a hátsó rugóstagok rugó-előfeszítése és csillapítása is állítható mind nyomó-, mind húzófokozatban.

Műszerfala jól áttekinthető. A központi helyen elhelyezett fordulatszámmérő a sportosságot sugallja, és a digitális kijelző nagy karakterei őrültebb tempónál is könnyen olvashatóak.

Nagy merészség még belegondolni is, de a gép tulajdonosa szerint mindez kevés. Ilyen természetesen van, és ha amerikaiakról van szó, nem lepődik meg senki. Tesztmotorunk is innen származik, és a módosításokat is a szabadság földjén kapta. Az optikai tuning erősen rányomta bélyegét, a legszembetűnőbbek talán a krómozott alufelnik, melyek 6-700 e forintos árából egy komolyabb robogót minden gond nélkül megvásárolhatnánk. Hiába, a szépségnek ára van. Ezeket követik a krómozott lábtartó konzolok és perforált védőlemezek.

A jobb oldalon a hatalmas F1 Force titánium kipufogó figyel, mely már gyárilag úgy néz ki, mintha a kipufogógáz hőjétől lilult volna be. Mindenesetre hangja meggyőző és figyelemfelkeltő amellett, hogy hozzájárul a teljesítménynövekedéshez. Ha már el tudunk szakadni a kipufogó látványától, érdemes szemügyre venni a hátsó kereket burkoló, színre fújt, láncvédővel kombinált sárvédőt, mely szintén nem gyári tartozék.

A hátsó lengővilla két oldalán található kék emelőszemek és a rendszámtábla csavarjai is hozzák a stílust. Az indexek burkolata fehér, mely sárga izzót rejt ugyanúgy, mint a hátsó lámpa burkolata, mögötte ledsor várja, hogy a sápadt homályból felvillanjon. A hátsó sárvédő idom rövidítésekor sajnos nem túl profi megoldással találkozhatunk. A szakmunkásképzős iskolások is szebben fűrészelnek.

A szintén nem gyári ülés jól illeszkedik a stílushoz és a motor színéhez. Profi kidolgozás, profi géphez. Miután az utasülés takaró púpja lekerül, a napsütésben felcsillan a ZX-12R felirat krómosan fénylő felirata. Itt már sok kérdés nincs, a szemlélődő csak néz és csodálkozik. A kék, foncsorosan színjátszó plexi nem csak küllemben, de praktikusságban is hozzájárul a nagy kékséghez. Az első fényszórók és a helyzetjelző kékes izzói után úgy érezzük, ennél tökéletesebb nem is lehetne a látvány. A látvány nem is, mert ami még hátra van, az a szemnek láthatatlan.

A motorban tuning vezérműtengelyek vannak, valamint egy komplett új kipufogórendszert szereltek rá fel, melynek nem csak a hangja nagy. A Dyno Jet Power Commander segítségével 100-as fordulatonként lépkedve lehet behangolni a motort a mindenkori legoptimálisabb teljesítmény-leadásra. Ezekkel a módosításokkal a fékpadi mérés több, mint 210 LE-t igazolt. Továbbá egy elektronika segítségével a 300 km/h-s gyári sebességkorlát a múlté, és az elméleti végsebesség 340 km/h-ra nőtt. A gyári elektronika nem sokkal engedi 10 000-es fordulat fölé a motort, de ezzel a módosítással lazán belepörög a 13 000-be is.

Egy rossz mozdulat a gázkarral, egy rosszul megválasztott tempó, illetve gázadás egy kanyarban végzetes lehet. 150-200 km/h-s sebességnél is vígan emelgeti az elejét, és jelét sem mutatja annak, hogy kifogyott volna belőle a szufla. 250-es tempónál már azt gondolnánk, hogy lassan kúszik fel a mutató 300-ig, de ez nem így van. Innen is képes erőteljes gyorsulásra, ami valóban teljes embert kíván mind figyelem, mind rutin tekintetében.

Mindez semmit sem érne, ha nem tudnánk megállni biztonságosan. A két, egyenként hatdugattyús Tokico fék és az óriási, 320 mm-es féktárcsák teszik a dolgukat, olyannyira jól, hogy a motor hátulját könnyedén emelgethetjük velük. Javallott a sportos, tapadós gumi használata, itt már életveszélyes a spórolás. A ZX-12R gyárilag 200-as gumit kapott hátsó kerekére, a tapadáshoz kell a felület.

Említést érdemel a fogyasztás is. Nem mindegy, milyen benzint kap a Ninja. Magas oktánszámú benzint szomjazik, így itt már eleve megdőlt a gazdaságosság. Átlagos használat során, ami 130-180-as túratempót jelent, 7,5 litert fogyaszt, ami még egészen jó adat. A városi, lámpától-lámpáig való gyorsulásokkor 10 liter, míg 240 km/h felett hajszolva 14 liter alatt nem áll meg a fogyasztás. Kit érdekel, ha ilyen gép van alattunk? A hátborzongató érzés, amit ez a gép nyújtani tud, mindennel felér.

 

 

A Kawasaki ZX-12R-nek vannak ugyan vetélytársai, de egy határon túl már nem érezhetők a különbségek. Persze a gyártók és a tuning cégek büszkén döngetik mellüket egy-egy hihetetlen dolgokra képes motor mellett állva, de semmiképp nem szabad elfelejtenünk, hogy egy ilyen gép könnyen halálos fegyver lehet, ami visszafelé sül el.

 
Irj!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Óra
 
Szavazás
Mit válsztanál inkább?

Aprillia rs 50
Gilera runner 50
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Minden ami zene
 
Szavazás
Milyen a hangulatod?

Rossz
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Moto GP
Következő futam: 2007. április 23. Isztambul, Törökország
 
F1

Következő futam: 2007. május 13., Spanyolország, Barcelona

1. Fernando Alonso 22p
2. Kimi Räikkönen 22p
3. Lewis Hamilton 22p
4. Felipe Massa 17p
5. Nick Heidfeld 15p
6. Giancarlo Fisichella 8p
7. Jarno Trulli 4p
8. Robert Kubica 3p

McLaren-Mercedes 44p
Ferrari 39p
BMW-Sauber 18p

 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!