Club
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szavazás
Milyennek tartjátok az oldalt?

szar
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Szavazás
Mi a vélemyényetek a Piaggio-ról?

Egy nagy szar
Tök jó motorokat gyárt
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Helló
Köszöntelek benneteket az oldalamon! Regisztráljatok! Gyertek minnél többen! Hirdessétek az oldalt! Ha van valami tippetek akkor írjátok meg a vendégkönyvbe!
 
Robogó történelem
Robogó történelem : Gilera történelem

Gilera történelem

xdomx  2006.10.09. 13:50

A Gilera története a múlt század elejére nyúlik vissza. Az első motorkerékpár, amely ezt a nevet viselte a VT 317-es volt, amely 1909-ben gurult ki Giuseppe Gilera műhelyéből. Az első Világháború utáni években a cég nagy teljesítményű versenygépeket épített, melyek remek eredményeket értek el a nemzetközi motorversenyeken. A harmincas évek közepétől elkezdődött a membránvezérelt hajtóművek gyártása. Ilyet kapott pl. a 'Quattro Bulloni 500' és a 'Otto Bulloni' is.

1936-ban készült a négy ütemű, 500 cm3 teljesítményű, futurisztikus kinézetű versenymotor a 'Rondine'. Számos sebesség világrekordot állított fel, ezek közül az 1937-ben elért 274.181 Km/h majdnem húsz évig nem talált legyőzőre. Dorino Serafini megnyerte vele a Európa Kupát 1939-ben. A második Világháború után a Gilera bemutatta a Saturno 500-at, és egy sor középkategóriás motorkerékpárt. Az új 500-as motor nagy sikerszériát indított útjára: Umberto Masetti 1950-ben és 1952-ben Világbajnok lett segítségével, őt követte Geoff Duke három, Liberati pedig egy világbajnoki elsőséggel. A Gilera összegyűjtött még hat konstruktőri világbajnoki címet, három Tourist Trophyt és hét olasz bajnoki címet. A Saturno nevéhez fűződik egy hangzatos világrekord is, melyet Bruno Francisci állított fel a Milano-Taranto közötti versenyen. Összesen a Gilera negyvennégy futamgyőzelmet számlált, mielőtt 1957-ben kiszállt a gyorsasági versenyzésből. Ezzel egy időben a terepversenyeken, pl. a 'Hatnaposon' igen jó eredményekkel tették le névjegyüket a két karikás motorok. A kor sikeresnek mondható, középkategóriás utcai motorjai a következők voltak sikeresek, Giubileo, Rossa, Rossa és Sport. A felső kategóriában a Saturno alatt volt egy említésre méltó kétütemű 300 cm3-es motor is. 1969-ben a Gilera a Piaggio Csoport tulajdonába került és megkezdődött a cég újjászervezése. Visszatért a dupla gyűrűs márkajelzés és a gyártás átállt a kis és középkategóriás motorok gyártására a járműipari-válság miatt. A nagy visszatérés a kétütemű 125 cm3-es krosszmotorral érkezett el. A nyolcvanas években egy új egyhengeres, dupla vezérműtengelyes, négyütemű motort mutattak be. Először a 350 és 500, majd a 600 cm3 teljesítményű változat került a piacra. Utóbbi bizonyult a legsikeresebbnek, kétszeres Párizs-Dakar Rally győztes, és összetettben a Fáraó Rallyn is a legjobbnak bizonyult. A kis kategóriás, 125-ös géposztály új tagjai az 'SP O2' és a 'CX 125'. 1992-ben a Gilera visszaszerezte a világbajnoki címét az 250-es géposztályban. A gyár 1993-ban Pontaderába költözött és elkezdődött az olyan siker-sportrobogók gyártása, mint például a Runner. Az elmúlt tíz év alatt közel 700.000 jármű gördült ki a gyárból, a Gilera márkajelzésével. A klasszikus váltós, ám kiskategóriás motorok közül az endúró H@K, a Surfer és 'supermoto' képviselője a GSM került a márkakereskedésekbe a kilencvenes években. 1998-ban a gyár visszatért a motorkerékpár gyökerekhez a 125-ös Cougarral. 2000-ben került piacra a forradalmi újításnak számító DNA, amely egy autómata váltós, robogó és egy 'naked bike' házasságából született. 2001-ben a dupla gyűrűs márka visszatért a Moto GP világába is, mégpedig Manuel Poggiali révén nem is akárhogy. A San Marinói illetőségű fiatalember végig a 125-ös géposztály esélyesként, a pontverseny vezetőjeként versenyzett. 2001 májusában a Le Mans-i futamon aratott lélegzetelállító győzelmére a Gileránál 38 éve vártak, John Hurtle ugyanis akkor nyert utoljára, az esseni Holland Nagydíjon. Poggiali a szezont végül 11 elsőséggel zárta és 44 év nélkülözés után világbajnoki címhez segítette a Gilerát. A tavalyi sorozatban a Vb elsőségről az utolsó futam döntött, sajnos ezúttal nem Poggiali javára. A most zajló pontversenyben a Gilera csapat pilótája Stefano Bianco. GILERA DICSŐSÉGLISTA KONSTRUKTŐRI VILÁGBAJNOKI CÍM 1952 - 500cm3 1953 - 500cm3 1954 - 500cm3 1955 - 500cm3 1957 - 500cm3 and 350 cm3 VERSENYZŐI VILÁGBAJNOKI CÍM 1950 - Umberto Masetti - 500cm3 1952 - Umberto Masetti - 500cm3 1953 - Geoff Duke - 500cm3 1954 - Geoff Duke - 500cm3 1955 - Geoff Duke - 500cm3 1957 - Libero Liberati - 500cm3 2001 - Manuel Poggiali - 125cm3 FUTAMGYŐZELMEK 500cm3 - 35 győzelem 350cm3 - 2 győzelem 125cm3 - 8 győzelem

 
Irj!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Óra
 
Szavazás
Mit válsztanál inkább?

Aprillia rs 50
Gilera runner 50
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Minden ami zene
 
Szavazás
Milyen a hangulatod?

Rossz
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Moto GP
Következő futam: 2007. április 23. Isztambul, Törökország
 
F1

Következő futam: 2007. május 13., Spanyolország, Barcelona

1. Fernando Alonso 22p
2. Kimi Räikkönen 22p
3. Lewis Hamilton 22p
4. Felipe Massa 17p
5. Nick Heidfeld 15p
6. Giancarlo Fisichella 8p
7. Jarno Trulli 4p
8. Robert Kubica 3p

McLaren-Mercedes 44p
Ferrari 39p
BMW-Sauber 18p

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal